Često postavljana pitanja

Koje su dozvole potrebne za charter bez posade?

Za jedrenje bez posade u Hrvatskoj skiper bi trebao posjedovati dozvolu za upravljanje brodicom ili jahtom, izdanu od nadležnog državnog tijela države iz koje dolazite. Također je potrebna vi ažeća VHF dozvola. U Hrvatskoj se prihvaćaju dozvole iz gotovo svih europskih zemalja. Kako biste provjerili imate li valjanu dozvolu, ovdje možete preuzeti popis važećih dozvola koje je izdalo hrvatsko Ministarstvo mora.

Što je to FLEXPLAN?

Shvaćamo da su vremena i dalje neizvjesna pa smo stoga osmislili FLEXPLAN uslugu koja vam kod rezervacije plovila pruža veću slobodu i fleksibilnost. FLEXPLAN vam omogućava otkazivanje ili ponovno rezerviranje vašeg chartera do 30 dana prije njegovog početka, a da nije potrebno navesti neki ozbiljan razlog. Termin vašeg odmora možete mijenjati besplatno i neograničeni broj puta ili ako još nemate točan datum, možete zatražiti izdavanje vouchera. Odabirom FLEXPLAN-a nemate troškove ponovnog rezerviranja, dok su troškovi otkazivanja (s opcijom povrata novca) svedeni na minimum. FLEXPLAN također uključuje besplatno otkazivanje i PUNI povrat iznosa u slučaju zatvaranja državnih granica u roku od 7 dana prije ukrcaja. FLEXPLAN košta 7% od konačne cijene chartera, a može se dodati rezervaciji do 72 sata nakon potvrde rezervacije. Napomena: nije dostupan za rezervacije potvrđene u roku od 30 dana prije ukrcaja. Pune uvjete FLEXPLAN-a pogledajte ovdje.

Dok sam u charteru, smijem li napustiti teritorijalne vode Republike Hrvatske?

Općenito, charter tvrtke ne dozvoljavaju charter izvan hrvatskih teritorijalnih voda. Međutim, mogu se organizirati neke rute odnosno prijelaz u Crnu Goru iz naše baze u Dubrovniku ili u Italiju iz naših baza Biograd na Moru ili Kaštela. Ukoliko planirate takvu rutu, morate nas o tome unaprijed obavijestiti jer nemaju sva naša plovila međunarodne dozvole, a trebamo i vremena da vam pripremo sve potrebne dokumente. Kod prelaska granice, imajte na umu da ste dužni prijaviti se u ured Hrvatske carine i u ured države u koju ulazite. Ured carine obično se nalazi u lučkoj kapetaniji. Stoga vam savjetujemo da posjetite najbližu carinu čim prijeđete granicu.

Postoje li posebni zahtjevi koje je potrebno ispuniti za sudjelovanje u regati?

Najam plovila za regatu standardna je opcija u našoj ponudi. Možete odabrati jedno od naših plovila i pridružiti se regati ili možete organizirati vlastitu regatu s našom One-Design flotom Hanse 458 i Hanse 418. No imajte da umu da će iz ovog aranžmana nastati neki dodatni troškovi. Iz sigurnosnih razloga obično se traži dvostruki polog. A dodatnih 20% standardne cijene chartera također se naplaćuje kao naknada za regatu.

Što je to sigurnosni depozit?

Sigurnosni depozit je iznos kojim vi kao klijent jamčite za štetu na plovilu koja je nastala kao posljedica nepravilnog rukovanja plovilom tijekom chartera. Sigurnosni depozit ostavlja se u bazi (gotovina ili autorizacija kartice) tijekom postupka prijave. Sigurnosni depozit vraća se u cijelosti, osim ako na plovilu nije došlo do oštećenja. Imajte na umu da je sigurnosni depozit maksimalni iznos koji vam se može naplatiti. Sva šteta koja prelazi ovaj iznos naplatit će se od osiguravajućeg društva. Ako se tijekom vašeg najma plovila dogodi krađa odnosno dođe do otuđenja pomoćnog čamca ili nekog drugog dijela brodske opreme, molimo vas da to odmah prijavite najbližoj policijskoj postaji.

Postoji li mogućnost dodatnog osiguranja depozita kojim bi se pokrile sve štete nastale za vrijeme chartera?

Dodatno osiguranje sigurnosnog depozita koje pokriva gotovo svu štetu nastalu za vrijeme chartera (tzv. damage waiver) možete kupiti u svim našim uredima u marini prilikom ukrcaja. Cijena ovog osiguranja iznosi 7% sigurnosnog depozita te pokriva sve štete veće od 100 EUR. Napominjemo da primjeri grubog nemara poput blokiranih zahoda, gubitka opreme ili punjenje spremnika gorivom nisu pokriveni osiguranjem depozita.

Je li potrebna dozvola za ronjenje?

Ronjenje u Jadranu strogo je zabranjeno bez valjane dozvole. Morate imati valjanu ronilačku iskaznicu izdanu od strane Hrvatskog ronilačkog saveza. Ovu iskaznicu možete zatražiti ako imate valjanu ronilačku dozvolu koju vam je izdalo neko od međunarodnih ronilačkih društava (IDD, UDI, CMAS, MDEA, PADI ...).

Je li potrebna dozvola za ribolov?

Ukoliko želite loviti ribu, potrebna vam je valjana ribolovna dozvola. Dozvolu možete zatražiti u sportsko-ribolovnim društvima koja su ovlaštena izdavati dozvole stranim državljanima ili jednostavno posjetite ovu web stranicu. Napominjemo da je ribolov u nacionalnim parkovima poput Mljeta ili Kornata zabranjen. Kada dobijete dozvolu, dobit ćete i popis zona u kojima je ribolov zabranjen, kao i popis ribolovne opreme koju smijete koristiti.

Kolike su cijene marina i luka?

Cijene vezova u marinama su raznolike, a sam trošak veza ovisi o lokaciji, popularnosti marine i veličini plovila: primjerice cijena veza za katamaran obično je dvostruko veća u odnosu na jedrilicu iste veličine. Prosječna cijena za plovilo do 43 stope iznosi 50 do 70 eura po danu. Naravno, uvijek postoje područja s besplatnim sidrištima ili besplatnim vezom na molu (ako večerate u njihovom restoranu). Više informacija o marinama u Hrvatskoj pronaći ćete ovdje..

Mogu li rezervirati mjesto u marini unaprijed?

Da. Rezervacija veza putem interneta moguća je unaprijed pomoću my-sea aplikacije, a kod ćete dobiti kada unajmite jedno od naših plovila. Imajte na umu da marine imaju različite uvjete rezervacije. Također valja napomenuti da naša plovila u svojoj ‘matičnoj bazi’ imaju plaćeni godišnji vez te ukoliko ostanete u ,matičnoj bazi' plovila, boravak u marini je besplatan.

Mogu li u Hrvatskoj platiti u eurima?

Nacionalna valuta u Hrvatskoj je kuna (HRK). Iako je Hrvatska dio EU-a i neka mjesta prihvaćaju euro, povedite računa o tome da je u većini slučajeva kuna jedina službena valuta plaćanja. Međutim, ne morate sa sobom nositi velike količine novca jer su bankomati za podizanje gotovine dostupni gotovo posvuda.

Gdje mogu dobiti informacije o vremenskoj prognozi?

Vremensku prognozu možete dobiti na recepciji svake marine. Naravno, uvijek možete nazvati charter bazu ili poslušati vremensku prognozu na radiju i VHF-u budući da se emitiraju često, pogotovo tijekom ljetne sezone. Mnogo je i internetskih opcija pa je tako windy.com sjajan odabir za izvještaje o vremenu i vjetru.

Mogu li na brod ponijeti manje kućanske aparate?

Da, na brod možete ponijeti manje električne uređaje, ali prije toga važno je znati sljedeće:

  • Hrvatska koristi standardni europski dvopolni utikač pa ćete možda morati kupiti adapter.
  • Sva plovila Croatia Yachtinga opremljena su pretvaračima napona koji u svakom trenutku pružaju struju od 220 V. Međutim, smanjite uporabu uređaja na minimum dok plovite tako da sustav ne bude preopterećen.
  • Električna energija od 220 V također je dostupna i kada je plovilo u marinama priključeno na obalnu električnu mrežu ili ako na plovilu imate generator.
  • Kod uporabe uređaja budite racionalni. Isključite sve što nije potrebno, češće koristite ili punite uređaje kada ste priključeni na obalnu električnu mrežu.
Mogu li se na plovilu koristiti punjači za mobitel?

Da, telefonski punjači mogu se koristiti na brodu preko standardne utičnice od 220 V - samo pripazite da imate potrebne adaptere. Električna energija od 220 V dostupna je na svim plovilima Croatia Yachting putem pretvarača, generatora ili kad ste priključeni na obalnu električnu mrežu. Telefon možete povezati i preko upaljača za cigarete na plovilu (koristeći punjač za automobile).

Je li signal za mobitel dostupan svuda?

Većina hrvatske obale i mora pokrivena je signalom za mobilnu komunikaciju. Naravno, moguće je da u nekim manjim uvalama ili udaljenim mjestima ne bude signala, ali to je vrlo rijetko.

Što je uključeno u cijenu chartera?

Cijena chartera uključuje najam plovila, svu navigacijsku i sigurnosnu opremu, pomoćni čamac i posteljinu. Obavezna doplata koju valja izvršiti prije ukrcaja po dolasku u marinu je za transit log ili charter pack, boravišnu pristojnu i svu dodatnu opremu (ukoliko ista nije plaćena unaprijed). Izvanbrodski motor, genaker, spinaker, oprema za ronjenje s maskom i druga oprema čine dodatne usluge koje nisu uključene u cijenu chartera, ali ih je moguće dogovoriti na zahtjev (kako biste si pojednostavnili ukrcaj, najbolje je takve usluge zatražiti unaprijed).

Jesu li ručnici uključeni u cijenu chartera?

Ručnici su uključeni u transit log i svaka osoba na plovilu dobit će jedan set kupaonskih ručnika. Dodatni setovi mogu se dogovoriti uz nadoplatu. Ručnici za plažu nisu uključeni u navedeni set pa preporučamo da ih ponesete sa sobom.

Kada je vrijeme ukrcaja/iskrcaja?

Ukrcaj se vrši subotom popodne od 17 sati iz razloga kako bismo si ostavili dovoljno vremena. za pripremu plovila za sljedeći charter, čišćenje, provjeru plovila i opreme, itd. No možete zatražiti i raniji check-in (unaprijed uz nadoplatu) ili ako je plovilo spremno ranije i ako to okolnosti dozvoljavaju, može vam biti odobren raniji check-in.

Iskrcaj se vrši subotom ujutro do 9 sati. Međutim, zahtijevamo da se sva plovila vrate u matičnu marinu (u kojoj je i započela vaša jedriličarska pustolovina) do petka u 18 sati. Naš će tehničar provjeriti plovilo u petak popodne kako bi se uvjerio da je sve u redu, a vi svakako možete ostati na brodu do iskrcaja u subotu ujutro.

Je li moguće unajmiti plovilo na nekoliko dana?

Charter tjedan uvijek traje od subote do subote. Iznimke od ovog pravila mogu se napraviti, ali isključivo izvan sezone ili kao last-minute opcija. Za više detalja o dnevnim ponudama kontaktirajte naš odjel za rezervacije putem e-pošte booking@croatia-yachting.hr .

Trebam li skiperu plaćati hranu?

Prehrana za skipera nije uključena u cijenu njegovih usluga, što znači da morate osigurati hranu za skipera bez obzira jedete li u restoranu ili na plovilu. Skiperi ne zloupotrebljavaju ovaj običaj i u većini slučajeva ovakvi aranžmani prolaze glatko i bez problema.

Imamo malu djecu – možemo li ih povesti sa sobom i što možemo učiniti kako bi njihov boravak na plovilu bio siguran?

Da! Volimo kada obitelji zajednički odlaze na jedrenje. Ukoliko razmatrate mogućnost plovidbe s djecom, svakako je potrebno unaprijed poduzeti neke mjere predostrožnosti. Ako uzimate u najam motorni brod, preporučujemo da rezervirate fly-bridge model. Kod najma jedrilica preporučamo katamaran s obzirom da su katamarani prostraniji i stabilniji u usporedbi s jedrilicama s jednim trupom. Djeca bi uvijek trebala nositi prsluke za spašavanje. Kao dodatnu sigurnosnu mjeru zaštite za vaše najmanje nautičare možete uvijek zatražiti sigurnosne mreže i pojaseve za spašavanje, no imajte na umu da se isti dodatno naplaćuju i da ih treba unaprijed dogovoriti. Više informacija na ovu temu pronaći ćete u našem blogu: Jedrenje s djecom - Savjeti i trikovi to learn more.

Moramo li dati napojnicu skiperu/hostesi/kuharu?

Uobičajeno je i očekuje se da posadi na vašem plovilu ostavite napojnicu koja iznosi standardnih 5 – 15% cijene chartera. Naši profesionalni članovi posade tu su za vas u svakom trenutku vašeg odmora, jako se trude i dat će sve od sebe da vaše jedrenje pretvore u nezaboravno iskustvo. Napojnica je način da im kažete „hvala što ste se brinuli o nama“. Stoga kada budete planirali troškove chartera, ne zaboravite uključiti i ovaj izdatak. Za dodatne informacije o ovoj temi svakako pročitajte naš blog: Planiranje troškova chartera..

Koja je naša politika vezano za COVID-19?

Ako se ne možete ukrcati, možemo vam ponuditi vaučer (te vam tako omogućiti da promijenite termin rezervacije), no SAMO u slučajevima ako se dogodi sljedeće:

  • ako je hrvatska državna granica zatvorena,
  • ako je državna granica zemlje u kojoj prebivate zatvorena,
  • ako je po povratku u zemlju prebivališta obavezna karantena u trajanju od najmanje 7 dana (bez testiranja).

Vaučer je jednak iznosu već izvršene uplate koju smo zaprimili i vrijedi za budući charter na plovilima u našoj floti unutar 12 mjeseci od datuma otkazivanja. Ovaj voučer moguće je zatražiti samo iz gore navedenih razloga uz najavu i u roku od 7 dana prije ukrcaja.

Kako nabaviti namirnice?

Sve naše charter baze u neposrednoj blizini imaju na raspolaganju velike supermarkete, što olakšava početnu nabavku. Međutim, ako želite uštedjeti vrijeme i izbjeći gnjavažu, idealno rješenje je Jam Yacht Supply koji vrši dostavu direktno na vaše plovilo!

Možemo li parkirati svoje auto u marini?

Parking je dostupan u svim našim charter bazama. U Marini ACI Dubrovnik i Marini Kaštela moguće je dobiti parkirno mjesto tijekom cijele godine, dok je broj parkirnih mjesta u Marini Kornati tijekom ljetne špice ograničen. Naš tim rado će vam pomoći savjetima i informacijama o parkingu. Naknade za parkiranje razlikuju se od marine od marine, ali u prosjeku troškovi tjednog parkiranja u našim matičnim marinama iznose između 50 - 56 EUR (400 HRK).

Koji su prihvaćeni načini plaćanja?

Općenito, prihvaćamo plaćanje bankovnim prijenosom, kao i plaćanje svim kreditnim karticama. Napomena: neka plaćanja potrebno je izvršiti tijekom check-ina (boravišna pristojba itd.), a potrebno ih je izvršiti u gotovini (domaća valuta HRK). Međutim, budite bez brige. Nakon potvrde rezervacije naš odjel za rezervacije poslat će vam sve potrebne upute za plaćanje.

Što ako želim otkazati svoj charter?

Naknade za otkaz računaju se prema datumu otkaza i to kako slijedi:

  • 25% ugovorene cijene, ako je najam otkazan 61 dan prije ukrcaja,
  • 50% ugovorene cijene, ako je najam otkazan između 60 - 31 dana prije ukrcaja,
  • 100% ugovorene cijene ako je najam otkazan u roku od 30 dana prije datuma ukrcaja.

Ako je otkazivanje uslijedilo zbog opravdanih razloga (smrt člana obitelji, teška ozljeda, rat ili bilo koja druga iznimna okolnost), iznos primljenog pologa neće se vratiti, no najam plovila može se prebaciti na neki drugi vremenski termin tijekom iste sezone. Ovdje možete pročitati više o našim uvjetima iznajmljivanja i pravilima otkaza..

Nadamo se da smo ovime uspjeli odgovoriti na neka vaša pitanja, a za više informacija posjetite našu web stranicu ili kontaktirajte naš tim. Radujemo se što ćemo vas ugostiti u ovoj sezoni!

Trebate pomoć?

Ako ste zainteresirani za kupnju plovila ili vam je potrebna pomoć u planiranju savršenog odmora, kontaktirajte nas i rado ćemo odgovoriti na sva vaša pitanja.

Pošaljite upit
sve